Årsrapport 2017: Organisk vækst på 6% i Løgismose Meyers i 2017

31. maj 2018

Flere og flere danskere prioriterer velsmagende mad lavet fra bunden af gode råvarer – og det mærkes i Løgismose Meyers, der har haft en vækst i omsætningen på 6 % i 2017. Resultatet landede på 44,5 mio. kroner i 2017 – en fremgang ift. 2016, men stadig påvirket af en række engangsomkostninger og nedskrivninger ifm. yderligere fokusering af forretningen.

”Vi glæder os over den fortsatte vækst i 2017, hvor særligt kantine- og cateringforretningen oplevede en flot fremgang. Vi forventer, at væksten fortsætter i de kommende år, hvor vi sender endnu flere produkter på markedet og samtidig vil opleve, at vores store investeringer i udstyr og kapacitet til kerneforretningen vil slå igennem”, fortæller CEO Tørk Eskild Furhauge.

For at understøtte væksten har Løgismose Meyers gennem de seneste tre år investeret mere end 110 millioner i øget kapacitet, og mange nye medarbejdere er kommet til virksomheden. Samtidig har koncernen foretaget yderligere fokusering af forretningen gennem en række frasalg og nedlukninger.

I forbindelse med afslutningen af regnskabsåret foretager Løgismose Meyers planlagte ændringer i bestyrelsen. Per Harkjær indtræder pr. dags dato som bestyrelsesformand, mens Jørn Tolstrup Rohde træder tilbage fra formandsposten, men fortsætter i bestyrelsen.

”Løgismose Meyers er en enestående virksomhed med to ikoniske mærker, som jeg er stolt over at skulle arbejde med over de kommende år. Virksomheden har et væld af dygtige medarbejdere og en ekstrem stærk madkultur, som dagligt hjælper danskerne til at spise bedre. Det vil vi gerne blive ved med ved fortsat at styrke driften samt vores evne til at udvikle og lancere nye og spændende produkter”, siger Per Harkjær.

Årsrapport 2017

Se Løgismose Meyers årsrapport 2017 her