arrow_bottom arrow_left arrow_top arrow basket_empty basket_full circle_large Canteen logo Canteen logo Catering logo Meyers-FoodandBevarage-Logo-u-BG-RGB Løgismose meyers logo Catering logo Lunch logo Lunch logo menu quote_left quote_right search social_facebook social_instagram social_pinterest social_twitter social_youtube linkedin-with-circle clock share location print New window Checkmark Error heart heart filled checkmark

Nyheder

Løgismose Meyers fortsætter væksten og går styrket ind i 2017

København, 31. maj 2017

Pressemeddelelse + Årsrapport

Løgismose Meyers fortsætter væksten og går styrket ind i 2017
Efterspørgslen efter god smag og kvalitet stiger og 2016 gav derfor endnu engang salgsrekord for Løgismose Meyers gruppen, der havde en organisk vækst på mere end 10 procent og nåede hele 1,08 mia. DKK i omsætning. Samtidig fortsatte koncernen sine omfattende investeringer i innovation, kapacitet og systemer, så virksomheden er gearet til vækst på både top- og bundlinjen i de kommende år.

”2016 var absolut et acceptabelt år for os. Toplinjen voksede, og driftsresultatet blev på niveau med 2015. Det har givet plads til store investeringer i fremtidig vækst, og det er allerede så småt begyndt at slå igennem på bundlinjen. Vi har således set en markant vækst i indtjeningen i fjerde kvartal, og vi forventer, at den trend fortsætter”, siger Tørk Furhauge, administrerende direktør i Løgismose Meyers.

Løgismose Meyers har investeret i alle dele af virksomheden for at imødekomme den stigende efterspørgsel. Koncernen har både styrket udviklingen af nye produkter med et nyt mad-eksperimentarium i Københavns Nordhavn, ligesom produktiviteten har fået et boost med nye IT-systemer og produktionsanlæg. Samtidig er bestyrelsen blevet udvidet med Jørn Tolstrup Rohde og Xavier Govare, der begge har omfattende erfaring fra internationale fødevarevirksomheder.

Flot vækst i salget af produkter i supermarkederne fra Meyers og Løgismose

Investeringerne har især givet solid vækst i virksomhedens kerneområder. Salget af brød, mel og måltidsløsninger i regi af Meyers i Coop og ikke mindst de mange populære Løgismose produkter i Netto udviklede sig således yderst tilfredsstillende i 2016. Men også Meyers Køkken, der leverer måltider til døren til virksomheder og private, og Meyers Kantiner fortsatte væksten fra tidligere år.

”Vi har nu kvalitetsprodukter, der kan nå ud til alle målgrupper. Kernen i Løgismose Meyers fremtid vil fortsat være vores bredde, hvor nogle af Danmarks bedste kokke udvikler unikke fødevarer, som vi derefter gør tilgængelige for alle. Danskerne efterspørger kvalitet og den kan vi levere”, forklarer Tørk Furhauge.

Holder fast i de oprindelige værdier

Løgismose Meyers rekordomsætning cementerer virksomhedens position blandt Danmarks førende fødevareproducenter. Og den platform skal bruges til at styrke madkulturen og -glæden i Danmark.

I 2016 kunne Løgismose Meyers således som de første levere dyrevelfærds-mærket mælk, der er certificeret af Dyrenes Beskyttelse. Samtidig arbejder virksomheden med en række sociale projekter, bl.a. fællesmiddage for hjemløse og ensomme, uddannelse af indsatte i danske fængsler og projekter, der stimulerer børn og unges madmod.

”Vi vil gerne være en virksomhed, der både tjener mange penge og har værdierne i orden. Investeringerne i 2016 betyder, at vi nu er godt på vej”, slutter Tørk Furhauge.

2016
Netto-omsætning 1,082 mia. kr.
EBITDA 40,4 mio. kr.

2015
Netto-omsætning 1,004 mia. kr.
EBITDA 41,2 mio. kr.


 

Årsrapport 2016

Se Løgismose Meyers årsrapport 2016 her